Klasyczny tytuł podstrony

O czym pamiętać wybierając zarządcę nieruchomości?

2022-10-11

Zarządzanie nieruchomościami wymaga szerokiej wiedzy technicznej i doświadczenia oraz umiejętności organizacyjnych. Dla wynajmującego, opcja zarządzania najmem mieszkania to oszczędność czasu oraz pewność, że nasza nieruchomość spoczywa w rękach specjalisty.

Najważniejsze obowiązki zarządcy nieruchomości 

Zarządca nieruchomości dba o kwestie administracyjne, prawne i finansowe. Pilnuje terminów regularnych przeglądów technicznych, ocenia stan mieszkania po wygaśnięciu umowy najmu, a także w trakcie jej trwania, doradza w kwestii przeprowadzenia ewentualnych remontów. Profesjonalne zarządzanie nieruchomościami wiąże się więc z podpisywaniem i negocjacją umów na dostarczanie energii elektrycznej, wody, gazu, organizacją współpracy z firmą wywożącą nieczystości etc. Wybierając zarządcę, warto zwrócić uwagę, czy oferuje usługi prawne i księgowe. Bieżąca obsługa dokumentacji, rozliczanie podatków i innych opłat, prowadzenie księgowości i finansów nieruchomości jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości. Kluczową kwestią jest też doradztwo prawne – fachowa pomoc prawnika w kwestiach związanych z nieruchomościami jest niezastąpiona. Jednym z najważniejszych celów zarządzania nieruchomościami jest pozostawienie konkretnej nieruchomości w stanie niepogorszonym oraz przeprowadzanie inwestycji w sposób zgodny z oczekiwaniami posiadacza.

Czym się wyróżnia dobry zarządca nieruchomości?

Profesjonalny zarządca umożliwia swoim klientom stałe kontrolowanie wszystkich kosztów oraz dostęp do rachunków. Wybór właściwego zarządcy nieruchomości jest bardzo ważny, gdyż od tego będzie zależeć prawidłowe funkcjonowanie przebiegu najmu. Bardzo często klienci uważają, iż dobrą firmą zarządzającą nieruchomościami można nazwać taką, w której osoby pracujący są w posiadaniu odpowiedniej licencji zarządcy nieruchomości. Powinno się zwracać uwagę również na doświadczenie, obecność firmy w social mediach i Google, gdzie np. możemy przeczytać opinie osób, które miały okazję podjąć współpracę z danym zarządcą nieruchomości - często ilość pozytywnych opinii w dużej mierze wpływa na wybór zarządcy.

Czym jest profesjonalizm w zarządzaniu nieruchomościami?

Można powiedzieć, że na profesjonalną obsługę składa się kilka ważnych cech dobrego zarządcy. Najważniejsze z nich to: 

  • wiedza i doświadczenie poparte opiniami i referencjami
  • komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów 
  • różne linie szybkiego kontaktu z zarządcą np. SMS, mail, Messenger, Whatsapp 
  • rzetelność i sumienność
  • kreatywność, ale również umiejętność słuchania potrzeb innych osób

Czy w dużych miastach, takich jak Wrocław i Opole znajdziemy dobrego zarządcę nieruchomości?

Zarządzanie nieruchomościami we Wrocławiu, Opolu i okolicach rozwija się w szybkim tempie. Coraz więcej osób decyduje się na powierzenie swojego mienia profesjonalnej firmie. W związku z tym, że rynek najmu wciąż rozkwita, znalezienie profesjonalnego zarządcy nieruchomości nie będzie utrudnione.

2022 © Parvis Wszelkie prawa zastrzeżone